Regulacja zmiennej geometrii

Jednym z końcowych etapów regeneracji turbosprężarek wyposażonych w zmienną geometrię łopatek (VNT) przepływu gazów spalinowych, jest odpowiednia kalibracja kierownicy zmiennej geometrii.

Nie skontrolowanie poprawności ustawienia lub nieprawidłowa regulacja zmiennej geometrii, skutkuje niewłaściwą pracą silnika. Towarzyszy temu zjawisko zarówno braku mocy silnika, zbyt późne uzyskiwanie maksymalnego momentu obrotowego  jak i tzw. przeładowywanie (overboost) gdzie pojazd wchodzi w tryb awaryjny często sygnalizując problem zaświeconą kontrolką CHECK ENGINE.

Mając na uwadze ogromną wagę wykonania prawidłowo czynności ustawienia zmiennej geometrii turbosprężarki w naszej firmie korzystamy z testera produkcji firmy CIMAT o nazwie TURBO TEST EXPERT. Jest to platforma przeznaczona do kalibracji kompletnie  zregenerowanych turbosprężarek ze zmienną geometrią, wyposażonych zarówno w siłowniki pneumatyczne z elektronicznym czujnikiem jak i bez czujnika położenia, a także najnowszej generacji turbosprężarek wyposażonych w sterowniki elektroniczne wszystkich dostępnych producentów na rynku.

TURBO TEST EXPERT posiada bazę danych fabrycznych nastaw  turbosprężarek ze zmienną geometrią, która jest na bieżąco uaktualniana o coraz nowsze dane kalibracyjne, pozwala to nam na pracę z najnowszymi turbosprężarkami. Dzięki temu mamy pewność profesjonalnie wykonanej usługi, zaoszczędzając klientom czasu i kłopotów związanych z późniejszą regulacją zmiennej geometrii turbosprężarki zamontowanej w  samochodzie.

Do każdej regulacji zmiennej geometrii w testerze TURBO TEST EXPERT, dołączany jest wydruk w postaci potwierdzenia uzyskanych prawidłowych wartości kalibracji.