Park maszyn

Nasz zakład regeneracji turbosprężarek jest miejscem gdzie codziennie dokonujemy precyzyjnych procesów diagnostycznych i naprawczych różnego rodzaju turbosprężarek i ich sterowników.

W celu zagwarantowania naszym Klientom najwyższej jakości oferowanych usług, nasza firma wyposażona jest w w nowoczesny park maszyn, urządzeń diagnostycznych i narzędzi pomiarowych, umożliwiających świadczenie usług na najwyższym technicznym poziomie przez wykwalifikowany personel naszej firmy.

WYWAŻARKA DO RDZENI TURBOSPRĘŻAREK CMT-48 VSRTWIN

Wyważarka CMT-48 VSR Twin zbudowana jest w taki sposób, że w jednej obudowie znajdują się dwie wyważarki. Wyważarka wysokoobrotowa CMT-48 VSR do rdzeni turbin samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych do maksymalnej średnicy wirnika turbosprężarki 85 mm (lewa strona) oraz dwupłaszczyznowa wyważarka CMT-48 TR do rdzeni turbosprężarek o wadze do 16 kg samochodów dostawczych, ciężarowych, maszyn budowlanych i przemysłowych z funkcją sprawdzania szczelności wszystkich modeli rdzeni (prawa strona). Dzięki takiemu rozwiązaniu w jednej maszynie osiągamy kompletne centrum wyważania rdzeni turbosprężarek.

W części centrum, która wykorzystuje mechanikę wyważarki CMT-48 TR, wyważanie wirników turbin odbywa się w łożyskach własnych zamontowanych w fabrycznych korpusach turbin. Maszyna charakteryzuje się bardzo dużą dokładnością pomiaru oraz dodatkowymi cechami m.in. możliwość sprawdzenia szczelności czy jakości pracy turbosprężarki. Część średnio obrotowa służy przede wszystkim do wyważania dynamicznego w dwóch płaszczyznach wirników turbosprężarek samochodów ciężarowych i dostawczych. Dla zapewnienia turbinie warunków pracy łożysk zbliżonych do tych, które panują w silniku spalinowym, utrzymywana jest nastawna, stała temperatura i ciśnienie oleju. Osiągane prędkości obrotowe wyważania zależą od dysponowanego przez użytkownika zasobu powietrza i mieszczą się w obrębie od 10.000 do 40.000 obr/min.

Część centrum, która wykorzystuje mechanikę wyważarki CMT-48 VSR stosuje się dla turbin wysokoobrotowych samochodów osobowych i dostawczych. Wyważanie wirników turbin odbywa się w łożyskach własnych zamontowanych w fabrycznych korpusach turbin. Maszyna ta charakteryzująca się bardzo dużą dokładnością pomiaru. Ten typ wyważarki stosujemy wtedy, gdy chcemy sprawdzić, czy przy prędkościach obrotowych zbliżonych do znamionowych, wystąpią dodatkowe zjawiska dynamiczne na wirniku. Może to być na przykład odejście koła kompresji z osi wirowania np. na skutek ugięcia końcówki osi pod wpływem obciążenia momentem siły. Proces wyważania przebiega w jednej płaszczyźnie korekcyjnej, po stronie koła kompresji, przy prędkości obrotowej do 300.000 obr/min. W wyniku pomiarów otrzymujemy charakterystykę przebiegu drgań wirnika w całym zakresie prędkości. Maszyna przedstawia ponadto niewyważenie w jednostce masy na danym kącie.

48VCRTwin-1

WYWAŻARKA DO WAŁKÓW I KÓŁ CMT-47 TR POLYMER

Służy ona do wyważania dynamicznego wirników wszystkich typów turbosprężarek samochodowych w dwóch płaszczyznach, po wymontowaniu wirników z obudowy łożyskowań, przy prędkości obrotowej 2100 – 9000 obr/min. Prędkość wyważania zależy od wagi wirnika. Zastosowany polimerowy korpus jest bardziej odporny na zakłócenia z zewnątrz, dzięki temu maszyna jest bardzo dokładna i stabilna pomiarowo.

Specjalnie zaprojektowana i zastosowana w maszynie rama kalibracyjna, umożliwia zastosowanie precyzyjnej kalibracji producenta.

Maszyna posiada silnik servo w układzie napędu wirnika, przez co umożliwia automatyczne pozycjonowanie wirnika oraz śledzenie położenia wirnika na maszynie dzięki zastosowaniu podziałki elektronicznej tzw. żywego kąta.

Polymer-1

TESTER VNTT-PRO v4

Tester VNTT-PRO służy do przeprowadzania diagnozy sterowników (elektronicznych zaworów, aktuatorów) turbosprężarek ze zmienną geometrią VNT (Variable Nozzle Turbine).

Oprócz sprawdzenia poprawności działania elektronicznych sterowników turbosprężarek, za pomocą testera VNTT-PRO można wykonać sprawdzenie czujników położenia zmiennej geometrii. Czujniki takie wykorzystywane są w turbinach, których zmienną geometrię zmienia się za pomocą zaworu pneumatycznego, sterowanego ciśnieniem lub podciśnieniem. Dają one informacje o aktualnym otwarciu łopat zmiennej geometrii. Ponadto tester ma również możliwość sprawdzenia poprawności działania zaworów regulacji ciśnienia doładowania

Tester

MASZYNA DO REGULACJI I TESTOWANIA TURBOSPRĘŻAREK - MODEL DYNAMICZNY TURBO TEST EXPERT

Maszyna ‘TURBO TEST EXPERT’ służy do regulacji mechanizmu zmiennej geometrii turbosprężarek z siłownikiem elektrycznym i pneumatycznym oraz do pomiarów wydajności pracy turbosprężarki. Podczas pomiarów turbina znajduje się w dokładnie takim samym położeniu jak podczas pracy w samochodzie (spływem olejowym skierowanym do dołu), co pozwala na najwyższą dokładność pomiarową, a co się z tym wiąże na skuteczną kalibrację nie tylko starszych typów turbosprężarek, ale również tych nowej generacji, które wymagają najbardziej precyzyjnych ustawień. Posiada ona w swej bazie danych charakterystykę ponad 1.650 turbosprężarek oraz wyposażona jest w n/w funkcje:

  • Regulacja punktu zamknięcia i otwarcia zmiennej geometrii poprzez statyczny pomiar przepływu minimalnego i maksymalnego.
  • Regulacja punktu zamknięcia i otwarcia zmiennej geometrii poprzez dynamiczny pomiar przepływu minimalnego i maksymalnego przy jednoczesnym pomiarze wartości prędkości obrotowej i porównaniu jej do prędkości wzorcowej.
  • Regulacja długości cięgna siłownika pneumatycznego według wartości przepływu pośredniego.
  • Pomiary turbosprężarki pod obciążeniem na wysokich prędkościach obrotowych.
  • Pomiar przepływu strony kompresji w funkcji obrotów i ciśnienia na wejściu turbosprężarki.
  • Pomiar wartości poboru prądu siłownika elektrycznego w pełnym zakresie pracy.
  • Pomiar mechanicznego i zaprogramowanego zakresu kąta pracy siłownika elektrycznego.
  • Sczytywanie programu z siłownika elektrycznego, programowanie i zmiana zakresu jego pracy (możliwość programowania elektrycznych siłowników turbosprężarek typu SMART producentów Hella i Siemens VDO).
  • Pomiar wartości napięcia czujnika położenia siłownika pneumatycznego.
  • Pomiar szczelności turbosprężarki pod kątem przedmuchów i wycieków oleju.
fer2

MASZYNA DO CZYSZCZENIA DPF I KATALIZATORÓW

Urządzenie umożliwia w bardzo szybki sposób usunąć 99% zabrudzenia filtra DPF lub katalizatora. Przywrócenie pełnej przepustowości filtra, nie wiąże się z uszkodzeniem jego wewnętrznej delikatnie skonstruowanej budowy. Operacja przeprowadzona w sprawdzony i odpowiednio dobrany sposób usuwa zabrudzenia w obiegu zamkniętym nie tworząc problemu z brudem i nagarem osadzonym w filtrach DPF.

Urządzenie do czyszczenia katalizatorów posiada wszystkie przyłącza umożliwiające obsługę każdego rodzaju katalizatora DPF niezależnie od jego marki i pochodzenia – obsługujące każdy rodzaj mocowania (rura, kołnierz, śruby itp.)

dpf-maszyna2

Na wyposażeniu firmy AIW Turbo znajdują się również m.in. piaskarki kabinowe, myjki chemiczne i ultradźwiękowe, a także szereg specjalistycznych narzędzi i urządzeń pomiarowych jakich potrzebujemy do prac związanych z regeneracją turbosprężarek oraz naprawą nastawników elektronicznych turbosprężarek.